Goodbye Melbourne! Hello Perth!

11 mei 2018 - West Perth, Australië

Eindelijk is het dan zover, het Formule 1 weekend staat op het punt om te beginnen. Om eerlijk te zijn gaf ik een aantal jaren geleden niets om deze sport maar als een echte Hollander wordt je bij Nederlands succes al gauw een supporter. En ik kan er momenteel ook op het puntje van mijn stoel voor gaan zitten.

Het is een hele happening dat Formule 1 weekend. Buiten de F1 mannen zijn er ook races van motorsports, supercars, Porsches en zo verder.

Na wat rondgekeken te hebben werd er een helikoptervlucht gemaakt over het circuit met een mooi uitzicht over de skyline van Melbourne. Hoewel deze vlucht niet kon tippen aan de gletsjer vlucht in NZ was het wel mooi om te zien van bovenaf.

Het was vandaag de dag van de kwalificatie en deze was behoorlijk spannend. We hadden ons een plaats op de tribune weten te bemachtigen, hier betaal je normaal een paar honderd dollar meer voor maar bij het wegkijken van de stewards slopen we naar binnen.

Voor de komende 2 uur voelde ik me voor even tot de elite behoren want een betere plaats was er niet echt. Ik moet zeggen op tv vind ik de wagens niet zo snel gaan maar als je dit van dichtbij ziet… Niet normaal meer wat een snelheid!! De kwalificatie eindigde met max op P4 en Hamilton als pole met een uitmuntende laatste ronde.

Het albert park werd nog verder verkend en we eindigde bij de Heineken stage waar de DJ’s van Black Eyed Peas er een leuk feestje van maakten.

Zondag was de dag van de race. Na wat rondjes, hapjes en drankjes liepen we naar bocht 10 toe. Dit was de Holland hoek, en zoals altijd mooi oranje gekleurd.

De race zelf was een beetje teleurstellend, mede ook omdat Max niet echt lekker in de race kwam. Maar ook omdat er niet veel actie in voor kwam. Een 6e plaats was dan ook teleurstellend.. Vettel pakte de overwinning.

Al met al een geweldig weekend en leuk om eens mee te maken. Ook het moment toen we met honderden mensen over het circuit richting de uitreiking liepen was leuk. GP Melbourne ✅

Weer terug naar het werkleven en ik kan je vertellen de volgende werkweek was niet leuk. De manier hoe daar gecommuniceerd wordt is uiterst triest en ik werd er dan ook ongelukkig van. Zoveel positieve ervaringen meegemaakt in de afgelopen tijd maar dit werk hielp daar niet aan mee..

Ik besloot dan ook om het roer om te gooien. Het was tijd voor een nieuw avontuur. Er werd een ticket geboekt naar de westkust, naar Perth, een van de meest afgelegen grote steden ter wereld. De dichtstbijzijnde grootste stad met meer dan 100.000 inwoners is Adelaide, meer dan 2000 km verder..

Met pijn in mijn hart verlaat ik Melbourne. Een geweldige stad om te wonen en ik zie mezelf dan ook ooit terugkeren naar de meest levendige stad ter wereld.

Bij het verlaten van deze stad hoort ook het afscheid nemen van 2 geweldige gasten. Na avonturen in Sydney, Tasmanië en Melbourne is het tijd om weer op eigen voet verder te gaan. Sil en Pepijn bedankt voor alle avonturen, discussies, leermomenten, vreugde, ervaringen en vriendschap die we samen hebben mogen meemaken. Wellicht kruisen onze paden in de toekomst ergens. 👊✌

Another day, another flight. Man wat ben ik gaan houden van vliegvelden. Heerlijk om gewoon in de wachtruimte te zitten en te wachten op mijn vlucht. Om me heen kijken en in gedachten ️afdwalen. Waar gaat iedereen naar toe? Wat staat me in Perth te wachten? Wat wordt mijn volgende bestemming na Perth? Hoe lang wil ik nog reizen? Ik besef op deze momenten altijd weer hoeveel geluk ik heb dat ik dit allemaal kan doen..

We gaan weer eens veranderen van tijdzone, ditmaal 2 uur terug en dus nog maar 6 uur voor op het thuisfront.

Hello Perth! Ik check in bij Spinners Backpackers. Een hostel wat later zou blijken het meest relaxte hostel te zijn waar ik ooit ben geweest. Een heel persoonlijk hostel, a family run business. Heel netjes en chill.

Een beetje zoals de stad ook is, heel relaxt. Perth is een echte laid-back city. Een grote stad waar het niet zo druk is, een leuk uitgaanscentrum en een geweldige omgeving.

Er is een maand voorbij gegaan in Perth. In deze maand stond het zoeken naar werk voorop maar helaas is dit tot op heden nog niet gelukt.

In deze maand werd de omgeving van Perth verkend. Ik ben een aantal keer naar Scarborough gegaan. Hier ligt een mooi strand en de omliggende boulevard is erg gezellig.

Perth heeft ook een aantal leuke parken met als mooiste Kings Park. Dit park ligt bovenop een heuvel met uitzicht over de skyline en de aangrenzende rivier. Mooie grasvelden, palmbomen, tropische vogels en wereldoorlog monumenten zijn een aantal van de andere hoogtepunten hier.

Je hebt Elizabeth Quay, een leuk gedeelte waar je goed tot rust kan komen.

Het uitgaansleven is behoorlijk levendig. Iedere dinsdag worden we door een bus opgehaald bij het hostel om naar de Hip-E club te gaan. Gratis entree incl 2 drankjes plus een hotdog maken de keuze natuurlijk makkelijk.

In het weekend zijn we meestal te vinden in het echte uitgaanscentrum en 9 van de 10 keer is dit bij Brass Monkeys. Een enkele keer waren we bij Geisha en deze avond leidde tot minimal techno van een hoog niveau.

Er wordt ook gesport. Een potje tennis, voetbal of basketbal wekelijks is dan ook niet uitgesloten.

Vorig weekend ben ik met de ferry naar Rottnest Island geweest. Een van de mooiste eilanden die ik gezien heb. Krystal blauwe kustlijnen, afgelegen stranden en het vrolijkste dier ter wereld, de Quokka. Het eiland werd verkend op de fiets met een Canadese dame die na 5 minuten de fiets al kapot had.. Dit was overigens niet haar fout..

Wat op het eerste gezicht leek op een losse ketting bleek een doorgebroken kettingkast te zijn. Na een kleine 10 minuten werd een nieuwe fiets gebracht en werd er zo'n 22 km gefietst over het prachtige eiland. Een absolute must als je in Perth bent!!! De dag werd afgesloten met een wandeling door Fremantle. Ook een leuk plaatsje!

Op het moment lig ik lekker in Kings Park te genieten van het weer en mijn verhaal te schrijven zodat jullie er toch een beetje bij zijn.

Komende maandag moet ik opnieuw bellen naar een werkgever en kan ik hopelijk zeggen dat ik weer een baan heb. En mocht ik deze baan krijgen dan vertrek ik voor een tijdje naar de outback, fingers crossed 🤞

Bedankt allemaal en tot mijn volgende verhaal! One love 😘✌️🌏

1. Annelies:
    13 mei 2018
    Hee Bart. Leuk om weer eens wat van je te “horen”. Hopelijk lukt het je om snel een nieuwe baan te vinden, zodat je weer wat geldje hebt om de wereld verder te gaan verkennen.
  2. Frans:
    13 mei 2018
    Hallo Bart
    Leuk verslag krijg echt zin op Australië duimen dan voor de baan hopelijk lukt dit snel. Groetjes Frans en Liesbeth
  3. Miriam:
    29 mei 2018