Het avontuur gaat beginnen!

25 september 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

De dag is aangebroken, het is maandag 25 september. De langverwachte wereldreis gaat nu echt beginnen. Ik word dan ook wakker met gemengde gevoelens. Blijdschap dat ik een onvergetelijk avontuur tegemoet ga en enigzins verdriet omdat ik mijn familie, vrienden en het welbekende leventje hier in nederland voor zo'n 6 maanden achter me ga laten.

Mijn backpack was inmiddels al 3x in en uit gepakt maar ondanks dat ik steeds weer iets eruit haalde leek het wel of er steeds minder in paste. Het zal wel de lichte chaos van het "iets belangrijks" vergeten zijn geweest die al 3 dagen in mijn hoofd speelde.
Ik werd dan ook wakker vanmorgen in een georganiseerde chaos. De backpack lag open en alle packing cubes eromheen.
Na alles nogmaals nagekeken te hebben en een aantal kleren toch eruit gehaald te hebben kon poging 4 beginnen. Deze keer moest het lukken want een uurtje na het opstaan zouden we vertrekken. Tot mijn verbazing paste alles en kwam ik uit op 17 kilo. Toch te zwaar voor mijn tedere lichaampje of precies goed? Only time will tell...

De backpack zag er als volgt uit: 7 shirts, 1 trui, 2 spijkerbroeken, 2 korte spijkerbroeken, 2 shorts, 2 zwembroeken, 1 fleece truitje, 1 regenjas, slippers, sneakers, wandelschoenen, waterschoenen, 10 boxers, 10 paar sokken, 1 ehbo kit, 2 sneldrogende handdoeken, 1 lakenzak, 1 toilettas rijkelijk gevuld en een hele collectie aan electronica en diversen spulletjes die ik waarschijnlijk nooit allemaal nodig zou hebben.
De daypack was ook aardig gevuld met natuurlijk wel alleen de broodnodige spullen zoals tickets, paspoort, camera en nog wat andere benodigdheden.

We stappen de auto in en ik kijk voor de voorlopig laatste keer ons huisje na. Op naar Amsterdam Schiphol! Ik word vergezeld door mijn ouders en mijn zusje die graag met zijn 3en mij vanaf Schiphol uit wilden zwaaien. Onderweg dwalen mijn gedachten langzaam af naar alles wat ik de komende maanden mag verwachten.

De reis zal beginnen in Thailand waar ik Sil zal meeten in Bangkok. Sil ook wel bekend als Kevers heeft mij zo'n beetje het laatste zetje gegeven om deze wereldreis te gaan maken. Al 3 tot 5 jaar speelde het in mijn hoofd maar toen ik hoorde dat hij het ook echt ging doen kreeg ik ook dat laatste zetje om over die drempel te komen. Diezelfde drempel die mij er al drie jaar lang van weerhield om te gaan. En ik maar denken dat het aan de bumper van mijn Suzuki Swift lag. De mindstate was om en een zekere "fuck it" overheerste.. In Thailand zullen we in pakweg 10 dagen van Bangkok richting het noorden reizen. En fingers crossed dat we niet alleen maar regen krijgen aangezien het regenseizoen is.

Na Thailand scheiden onze wegen! Ik zal van Chiang Rai naar Maleisië vliegen waar ik enkel 2 dagen zal verblijven. Na 2 dagen Kuala Lumpur gaat mijn reis nog verder op de kaart tot je bijna niet verder kunt.. Fiji is mijn volgende bestemming en dit is ook de grootste reden waarom ik deze reis ga maken. Ik zal hier voor 4 weken deelnemen aan het project Shark Conservation Fiji van Projects Abroad. Dit project zet zich in voor het welziin van haaien en de leefgebieden ervan. Ik zal daar gaan duiken met haaien. Onderzoek doen naar de ecosystemen. Lezingen geven op scholen en helpen in de gemeenschap van de lokale bevolking.

Na Fiji zal ik doorvliegen naar Nieuw-Zeeland waar het voor nu nog een open boek is. Ik heb een hostel voor de eerste 3 dagen in Auckland en heb vanaf dan anderhalve maand de tijd om via het noorder eiland naar het zuider eiland te gaan. Of dit per bus, auto of liftend is weet ik nog niet maar dat is dan ook de vrijheid van het reizen...

Van Nieuw-Zeeland zal ik vliegen naar mijn laatste bestemming en tevens de langste periode. Je gokt het waarschijnlijk al, Australië is next! Ik zal rond de 3e week van december in Melbourne landen waar ik een aantal dagen zal verblijven om vervolgens door te reizen richting Sydney. In Sydney zal ik Sil weer tegenkomen en samen met nog 20 ombekende Nederlanders huren we daar een huis om met zijn allen in Sydney nieuwjaar te gaan vieren.

Zodra het nieuwe jaar ingeluid is staat de vrijheid weer voorop. Ongeveer 3,5 maand wil ik in Australië verblijven waarvan ik 1 maand wil gaan werken om het "gewone" leven daar eens mee te maken. Voor de rest is het genieten en zoveel mogelijk zien en beleven..

Dit was mijn intro en ik hoop dat jullie een beetje mee kunnen genieten van mijn avontuur. Ik zal proberen om zoveel mogelijk te delen maar verwacht niet dat ik elke dag iets erop zet... Het gaat tenslotte om het ervaren!

Speciaal bedankje aan alle lieve mensen die mij een goede reis hebben gewenst en ik zal jullie missen! Tot mijn volgende verhaal! One love 😘

1. Reislogger:
    12 september 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Bart:
    12 september 2017
    Thanks!
  3. Maurice:
    25 september 2017
    Heerlijk Bart! Geniet ervan. Ik ben in ieder geval mega jaloers. Als je later 'oud' bent ga je altijd terugdenken aan dit avontuur.
  4. Bart:
    25 september 2017
    Bart, heel veel plezier. Wat zal je ongelooflijk veel zien!! Fijne reis.
  5. Joanne:
    25 september 2017
    Bart , ik ga je volgen!! Super veel plezier gewenst! Geniet ervan en kom weer gezond thuis 👍🏻😘
  6. Annelies:
    25 september 2017
    Bart, we gaan je ook in de gaten houden. Geen dingen doen die god verboden heeft ;)
  7. Sanne Vandewall:
    26 september 2017
    WoW Bart wat ontzettend gaaf zeg!!! Heeel veel plezier & geniet!
  8. Rik:
    26 september 2017
    Bart!! Daar ga je dan, supergaaf natuurlijk en wat een reis. Het is ons niet meer gelukt om te bellen maar zo te lezen heb je alles perfect gepland en dit gaat een prachtig avontuur worden 👍🏻 We gaan je volgen, geniet er van jongen!!
  9. Bart:
    Dankjewel allemaal toppers! X
  10. Ron pelz:
    Super Bart veel plezier
  11. Wichard:
    27 september 2017
    Hey Bart!!! Heel veel plezier. Pas goed op jezelf. En geniet van deze mooie reis. Gr Wichard
  12. Miriam:
    27 september 2017
    Hey Bartje ..... daar ga je dan!!! Ongelofelijk allemaal. Ik ga zeker je mooie avontuur waarvan je ons laat meegenieten volgen . Pas goed op jezelf . Liefs Tant Mir
  13. Nicky:
    Veel plezier Bart,ben voorzichtig
    Liefs Luc,Nicky&Finn
  14. Sylvia jos:
    20 oktober 2017
    Als ik een dag vrij ga ik al die stories lezen dat gaat wel ff duren geloof ik zo , in ieder geval veel fun .
  15. Frans & Liesbeth:
    5 november 2017
    Hoi Bart wat een reis geniet ervan we gaan nu je reisverslagen lezen. Stuur je ons ook wat fotos.
    Groetjes Frans en Liesbeth